lørdag den 6. marts 2010

Strikketøj

Jeg har været igang med strikkepindene.
Jeg så opskriften på disse grydelapper i Ingelises strikkemagasin, og grydelapper kan man jo altid bruge. Mine gamle hæklede er ikke så kønne længere. Sjovt nok, har jeg aldrig syet ret mange grydelapper i patchwork. Det er måske blevet til 2 eller 3 par, og dem ejer jeg ikke selv.
Jeg fik egentlig strikket 3 grydelapper, men da jeg ikke var tilfreds med resultatet af den første, blev den trævlet op igen, og jeg har ændret lidt på opskriften. Bla. var ind- og udtagningerne ikke pæne. Udtagningerne er istedet for lavet i den yderste maske og indtagningerne blev lavet som aflukninger.

1 kommentar:

  1. Der er altså noget nostalgisk over strikkede grydelapper og de hæklede... i forhold til de syede. De er rigtig flotte dine nye grydelapper.
    Knus, Helle

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.