fredag den 28. oktober 2011

Sommer på pigeværelset



I sommers begyndte jeg på et tæppe. Det skulle være et slumretæppe efter dette mønster.
Min datter ville gerne have et sengetæppe. Hun ønskede et i hvide/beige farver, for så passer det jo til alt. Jeg syntes det lød lidt kedeligt, men hun ændrede også mening, da hun så hvad jeg var igang med.
Undervejs er tæppet så vokset et par gange. Det startede jo som slumretæppe, men blev så øget til ca 2 x 2 m. Mit færdige tæppe endte så med at måle 210 x 250 cm.
Det er applikeret og syet på maskine, og håndquiltet. Jeg har brugt næsten en hel rulle af den røde sytråd til tungestingene.

11 kommentarer:

  1. Det er fantastisk flot - det arbejde kan du være stolt af.
    God lørdag aften
    Kh hanne

    SvarSlet
  2. Hvor jeg vild med de farver. Fantastisk arbejde.
    Monika

    SvarSlet
  3. Hvis jeg havde så flot et sengetæppe, skulle vi sove på gulvet, for tæppet skulle blive på sengen hele tiden.

    SvarSlet
  4. Meget flot sengetæppe - og skønne farver Jeg håber din datter blev glad for tæppet ;o)

    SvarSlet
  5. Fargerikt og flott sengeteppe.

    SvarSlet
  6. For et arbeide du har lagt ned! Resultatet ble flott!

    SvarSlet
  7. Flot, det kan da kun gøre lykke..... ;-)

    SvarSlet
  8. Det er bare så smukt
    Hilsen Kirsten
    "Knude på tråden"

    SvarSlet
  9. det er vel nok et skønt tæppe ,både mønster og farver

    SvarSlet
  10. Super flot, lækkert mønster og fantastisk virkning med de farver.

    Laila

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.